Levering 1-3 hverdage

Fri fragt på alle ordrer over 500 kr.

Spørgsmål og svar

Finder du ikke det, du leder efter? Så tag et kig i vores ofte stillede spørgsmål og ellers kontakt vores kundeservice på abenaprivat@abena.dk

Hvordan opretter jeg en profil hos ABENA?

Du kan i toppen af hjemmesiden eller bunden oprette en profil hos ABENA Privat ved hjælp af e-mail og en adgangskode. Det direkte link finder du her. Hvis du oplever problemer, så kontakt vores kundeservice på abenaprivat@abena.dk.

Spor din pakke

På ABENA Privat kan du med Track & Trace spore din pakke, når den er afsendt fra vores lager. Transportøren af din pakke kan variere men du vil opleve, at få tilsendt en mail, hvori der står at nu er din pakke afsendt fra vores lager og ved at følge linket kan du spore din pakke ved transportøren. I mailen finder du ligeledes dit forsendelsesnummer (også kaldet tracking nummer eller fragtbrevsnummer) alt efter om det er Post Nord eller ABENAs egne transportbiler, der leverer din pakke. Har du spørgsmål til din ordre er du velkommen til, at kontakte kundeservice på abenaprivat@abena.dk.

Jeg ønsker at returnere. Hvad gør jeg?

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Hvis du ønsker at fortryde dit køb skal du, inden fortrydelsesfristen udløber, tydeligt give os besked om, at du ønsker at fortryde dit køb. Du kan give os besked ved at sende en mail til abenaprivat@abena.dk, hvor du noterer dit ordrenummer, din e-mailadresse, om du ønsker at returnere hele eller dele af dit køb og hvilke varer samt returårsag i mailen. Læs mere under vores handelsbetingelser under punkt 6. Fortrydelsesret/retur. Bemærk at vi ikke tager sterile varer retur samt varer fra vores restsalgsmenu..

Min vare har fået ny pris

I ABENA gør vi alt hvad vi kan for at holde priserne nede, så du kan handle dine favoritter til en god pris. Men i takt med stigende priser i hele markedet på bl.a. materialer, håndtering og transport er vi nødsaget til at regulere vores priser med jævne mellemrum. Du kan derfor opleve, at priserne er ændret på et eller flere af vores produkter.

Hvad betyder ”denne varer tages ikke retur”?

Det er ikke alle varer, du kan returnere til ABENA. Hvis du støder på ”denne varer tages ikke retur” betyder det, at det er en sterilvare eller en vare, som af andre årsager ikke kan returneres. Vi tager ikke disse varer retur af hensyn til lovgivning. Vi har også varer i vores restsalg, som er varer, der udgår af vores sortiment eller restpartier, disse tages heller ikke retur.

Hvordan finder jeg et specifikt produkt?

Du kan søge efter varer ved hjælp af søgefeltet i toppen af siden. Du kan også klikke dig frem til det ønskede produkt via menupunktet ’Alle produkter’ i topmenuen. Hvis du gerne vil se vores udvalg i alfebetisk rækkefølge, kan du finde vores alfabetisk produktoversigt under menupunktet service eller finde det her.

Jeg mangler en bestemt vare. Hvad gør jeg?

Hvis du mangler en vare, som du førhen har kunne købe på ABENA Privat eller du kan se, at der mangler en størrelse i en serie, som du søger, så tag endelig fat i vores kundeservice på abenaprivat@abena.dk, så kan vi undersøge om det er en vare, som vi har i sortiment til private eller om det er en vare, som vi kan få på webshoppen.

Hvordan bestiller jeg?

Når du har fundet et ønsket produkt, skal du vælge det antal du ønsker. Du kan også ændre enheden på nogle varer. Hvis du vælger et antal, som er mindre end minimumsbestillingen, vil antallet automatisk ændre sig til minimumsantallet. Herefter kan du klikke på "tilføj til kurv". Når du har valgt alle dine ønskede varer, kan du klikke på kurven i øverste højre hjørne for at gennemføre ordren.

Hvor kan jeg se en status på min ordre?

Hvis du har oprettet en profil ved ABENA kan du i menupunktet "Mit ABENA" i topmenuen se dine ordrer, loginoversigt, mv.

Hvordan ændrer jeg en adresse?

Hvis du har oprettet en profil ved ABENA, kan du, når du er logget ind på din profil, tilpasse dine forudvalgte adresser under "Dine adresser".

Hvordan fungerer favoritlister?

Din favoritliste er en liste over varer, som du hyppigt har brug for at bestille eller tilføje til dine ordrer. Du kan også favorisere varer, som du ønsker hurtig adgang til eller ønsker påmindelse omrking. Under menupunktet "Mit ABENA" i topmenuen kan du vælge "Favoritter". Herfra kan du oprette nye favoritlister ved at klikke på det lille "+"-ikon. Når du vil tilføje en vare til din favoritliste, klikker du på det lille "hjerte"-ikon ved varen enten ude i kategorierne eller på produktsiden. Herefter vælger du hvilken favoritliste, du ønsker varen tilføjet til. Du kan nemt tilpasse og tilføje dine favoritlister efter behov.

Hvad betyder farveindikatoren på varerne?

Du kan se en lagerstatus på alle vores varer ud for varenummeret. Det vises som et slags trafiklys i form af forskellige farveindikatorer. En grøn prik indikerer, at varen er på lager. Varer, som har en gul prik er på lager indenfor 3-5 hverdage, og kan derfor ikke lægges i kurven. Dernæst kan du opleve en orange farve, som betyder at varen forventes på lager indenfor 6-15 hverdage. Den røde farve angiver, at varen er udsolgt og at vi ikke kender til leveringstidspunktet for hvornår at varen igen er tilgængelig.

Få besked ved udsolgte varer

På alle varerne fremgår deres beholdningsindikator i form af et trafiklys. Indikatoren er kun vejledende, og er derfor ikke nogen garanti for at varen er på lager når ordren skal gennemføres. Ved de fleste varer har du mulighed for, at skrive dig op til at få besked, når varen igen er på lageret. Denne funktion fremgår på produktsiden, som en tjekboks "Giv mig besked, når varen er på lager". Når denne er afkrydset vil du modtage en besked på den angivne e-mail, når varen igen er på lager.

Hvor finder jeg datablade og anden dokumentation for varerne?

På produktsiderne kan du, som udgangspunkt, se den tilknyttede dokumentation, som er relevant for det givne produkt. Du kan også søge efter en specifik vare ved hjælp af søgefeltet i toppen af siden. For at finde frem til sikkerhedsdatablade, datablade og APB skemaer på varer, som du har købt vælges menupunktet ”Mit ABENA” i topmenuen. Under ”Mit ABENA” kan du vælge ”Mine dokumenter”, hvor det er muligt at søge efter et specifikt varenummer.

Hvordan kan vi hjælpe dig?

Vi vil gøre vores bedste for at hjælpe dig, hvis du har spørgsmål eller oplever problemer.

Du kan kontakte os på følgende måder:

Skriv os en mail på
abenaprivat@abena.dk
Ring og tal med en af vores kompetente kundeservicemedarbejdere på tlf.
74 31 19 90